Apunen toiminta on Eläkeliiton vapaaehtoistoimintaa

Vapaaehtoistoiminta

Piirimme palvelevassa vapaaehtoistyössä, eli nykynimeltään apunen-toiminnassa, on mukana paljon jäseniä.
Vapaaehtoinen voi olla kuka tahansa meistä, joka on valmis antamaan aikaansa, kohtaamaan ihmisiä, välittämään, tekemään yhdessä ja olemaan yhdessä. Se voi tapahtua satunnaisesti tai säännöllisesti ja melkein missä vain, oman kodin ulkopuolella. Erityistaitoja ei tarvita, auttamisen halu riittää ja palkkioksi saa hyvän mielen. Näin todistavat toiminnassa mukana olevat vapaaehtoiset meillä ja muualla.

Piirin alueella on perinteisesti käyty tervehtimässä ja esim. ulkoiluttamassa yksityisiä ikäihmisiä lähinnä kodeissa ja laitoksissa. Lukupiirejä, elämäntarinapiirejä.. toimintamuotoja on paljon.

Monimuotoista yhteistoimintaa

Piiri toimii yhteistyössä liiton eri projektien kanssa ja järjestää alueellisia koulutuksia sekä virkistystilaisuuksia piirin alueella. Projekteja ovat:

Vapaaehtoistoimintaa tukeva toiminta
apunen - auttava vapaaehtoistoiminta
Puhumalla paras
Läsnä ja lähellä
Sävel soikoon

Elämäntilanteisiin liittyvä sopeutumisvalmennus
Erosta eheäksi
Yhtäkkiä yksin

Terveysliikuntahankkeet
Murtumatta mukana - Lujuutta liikkumalla

Me, jo tässä työssä mukana olevat rohkaisemme kaikkia mukaan. Lähellämme on ihmisiä, jotka tarvitsevat meitä ja joille pienikin apu voi merkitä paljon. Kaikkiin apunen-toimintoihin tarvitaan uusia toimijoita. Ota yhteyttä paikallisyhdistykseesi tai alueesi vapaaehtoistyön vastaavaan!

Lisätietoja liiton sivuilta

Vapaaehtoistyön toimikunnan yhteystiedot löydät täältä